Georges Banu francia kritikus elismerő sorai a Baalról2019. 05. 14.
A 20. század emblematikus színházi alkotója, teoretikusa, a máig nagy hatású Bertolt Brecht. A Baal című költői darabjában egyszerre beszél a művészetről és a szerelem pusztító erejéről.
Az előadást 2019. március 1-jén mutattuk be a Pesti Színházban. Horváth Csaba különleges rendezéséről az elismert francia kritikus és színháztörténész, Georges Banu írt Autofictions et solitudes című cikkében, amely az Art Press című francia folyóiratban jelent meg májusban.
“ (…) Budapesten újra játsszák Brecht egyik korai darabját, a Baalt, amelynek központi hősét anarchista impulzusok mozgatják, folyton kész a támadásra, és mindent szét akar rombolni maga körül.
A különleges előadás rendezője Horváth Csaba, díszlettervezője Antal Csaba. A szinte csupa fiatalból álló, homogén szereposztásból a kivételes tehetségű színész, Wunderlich József emelkedik ki: izgatott, törékeny arkangyal, ugyanakkor harcias és megzavarodott lény.
Az előadás föleleveníti a korszak kabaréjának formavilágát, és nagy energiákkal alkalmazza a groteszk látásmódot, de ugyanígy a mondhatatlanul szomorú, maró gúnnyal átitatott koreográfiákat. Ez a Baal nem evilágról való, ezért nem is képes a túlélésre.
Az előadás a tökéletes magány ábrázolása karneváli háttér előtt. Annak a Brechtnek a feltámasztása, aki még nem emelkedett a “gondolkodás mesterének” magaslatára. A zűrzavar szédületével mindenféle értelmes jövőkép és megfelelő harci terv nélkül néz szembe. Az előadás a tévelygő útkeresést egyrészt a belső nyugtalanság, másrészt a színházi gyönyörűségek forrásaként mutatja be. Ritka párosítás. ” (Forgách András fordítása)
„(…) A Budapest fait retour une des pièces du début de Brecht, Baal, centré sur la figure d'un héros animé par des pulsions anarchistes prêt à tout attaquer et désireux de tout fracasser.
Performance rare signée par Horvath Csaba dans la scénographie de Csaba Antal. Ici, comme à La Havane, un acteur d'exception Wunderlich József se détache au coeur d'une distribution jeune, homogène, tel un archange agité et fragile, guerrier et perplexe.
Le spectacle réactive les ressources du cabaret de l'époque et maîtrise avec énergie le grotesque aussi bien que les chorégraphies dérisoires indiciblement tristes. Baal n'est pas d'ici et il ne pouvait pas y survivre.
Spectacle d'une solitude absolue sur fond carnavalesque. Résurrection d'un Brecht pas encore érigé en "maître à penser". Il se confronte avec le vertige du désordre sans perspective d'avenir ni programme de combat. Le spectacle fait de cette errance également une source d'inquiétude autant que de plaisir théâtral. Association rare.”
Legfrissebb hírek
A Vígszínház karácsonyi köszöntője
Emlékekkel díszített, rendhagyó karácsonyfával kíván boldog ünnepet a Vígszínház társulata.
Elmarad a Szalon Nyitány a Víg Szalonban
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a 2024. december 29-i Szalon Nyitány című előadás technikai okok miatt elmarad és a későbbiekben sem tudjuk műsorra tűzni.
Elmarad Az imposztor a Pesti Színházban
Tájékoztatjuk Nézőinket, hogy a 2024. december 20-ra meghirdetett Az imposztor című előadás egészségügyi okok miatt elmarad!
Tájékoztatás Az imposztor december 17-i előadásának pótlásáról
Az előadást 2025. március 13-án, csütörtökön 19 órakor fogjuk pótolni. A jegyek és bérletek automatikusan érvényesek az új időpontra.
Tájékoztatás Az imposztor december 17-i előadásáról
Sajnálattal tájékoztatjuk nézőinket, hogy december 17-én Az imposztor című előadásunk a Pesti Színházban egészségügyi okokból az első felvonás után félbeszakadt.
Az ember, aki elvesztette az időt bemutató a Vígszínházban
Bodó Viktor rendezését december 14-én mutatjuk be a Vígszínházban.
Rudolf Péter Prima Primissima Díjas
2024-ben is tíz kategóriában vehették át a Prima Primissima Díjakat.
Indul a februári jegyértékesítés
Tájékoztatjuk Nézőinket, hogy februári előadásainkra a jegyértékesítés december 11-én, szerdán 10 órától indul.